Ako vytvoriť online faktúru rýchlo a zadarmo? Krok za krokom

Ako vytvoriť online faktúru rýchlo a zadarmo? Krok za krokom

Či už ste malý živnostník alebo veľký podnikateľ, na prijatie platby je potrebné vystaviť klientovi doklad – faktúru. Pre začínajúcich podnikateľov môže byť vystavovanie faktúr náročné, pretože s tým nemajú skúsenosti. V takýchto prípadoch je najlepšie využiť fakturačný systém, ako je napríklad aplikácia Fakturujonline.sk, ktorá umožňuje vystavovať faktúry online a ďalšie doklady.

Tento systém vám umožní jednoducho vystaviť faktúru alebo iný potrebný doklad pomocou preddefinovaných krokov. Pozrime sa bližšie na to, ako môžete v tomto fakturačnom systéme vytvoriť svoj prvý doklad. Je to naozaj jednoduché a nezaberie vám to veľa času.

Registrácia do služby je rýchla a jednoduchá

Najprv sa musíte zaregistrovať do služby. Tento proces je veľmi intuitívny. Po zadaní e-mailovej adresy a hesla dostanete na e-mail potvrdenie o registrácii. Po prihlásení uvidíte obrazovku, ako je uvedené nižšie. Stačí zadať vaše IČO a vaše fakturačné údaje sa automaticky načítajú. Nezabudnite ešte vyplniť váš bankový účet, ktorý sa zobrazí neskôr na faktúre.

Teraz môžete vystavovať doklady

Po vyplnení profilu sa v pravom menu zobrazí názov vašej firmy alebo živnosti. Kliknite na tento názov. Potom v hornej časti ponuky kliknite na možnosť Vytvoriť doklad, ako je znázornené nižšie.

Ste už na pol ceste k vystaveniu svojho prvého dokladu.

Na karte „Faktúra“ teraz potrebujete vyplniť potrebné údaje. To zahŕňa číslo dokladu (pozn. aplikácia vám zobrazí číslo posledného dokladu, aby ste predišli chybám v číslovaní), kto doklad vystavil, dátum splatnosti, dátum dodania služby a ďalšie údaje. Samozrejme, musíte uviesť aj predmet faktúry a sumu, ktorú požadujete od klienta. Na faktúre môžete pridať poznámku, vložiť QR kód pre platbu mobilom, alebo preniesť daňovú povinnosť (ak fakturujete do zahraničia) a podobne. Aplikácia pokrýva prakticky každý možný scenár, aký môže nastať pri vystavovaní dokladov.

V druhom kroku, po vyplnení základných údajov, kliknite na možnosť „Odberateľ„. Následne zadajte fakturačné údaje firmy alebo živnostníka, ktorému vystavujete doklad. Skvelým tipom na ušetrenie času je použitie načítania údajov cez IČO. Stačí zadať IČO vášho obchodného partnera a kliknúť na možnosť „Načítať údaje“. Údaje vášho klienta sa automaticky nahrajú. Prípadne si môžete obchodného partnera uložiť do kontaktov, odkiaľ môžete následne načítať údaje.

Hotovo. Po uložení faktúry ju uvidíte v zozname vystavených dokladov, keď kliknete na názov vašej firmy či živnosti v bočnom menu. Z aplikácie môžete faktúru priamo poslať vášmu obchodnému partnerovi, ak máte uložený jeho e-mailový kontakt. Medzi ďalšie funkcie patrí možnosť označenia faktúry za uhradenú. Ak pravidelne spolupracujete s rovnakým partnerom, môžete kopírovať vystavené doklady a ďalej s nimi pracovať, čo zjednoduší vystavovanie nových dokladov.

Ak spravíte chybu v doklade, môžete ju neskôr opraviť pomocou ikony ceruzky.

Ďalšie funkcie aplikácie Medzi ďalšie funkcie aplikácie patrí možnosť vygenerovania XML exportu pre fakturačný systém Pohoda, čo je užitočné, ak vaše faktúry spracúva účtovník v podvojnom účtovníctve. Nechýba ani možnosť zálohovania vystavených dokladov či ich exportovania vo formáte PDF mimo aplikácie.

Aplikáciu pozitívne hodnotili viaceré weby, napríklad Vosveteit.sk, ktorý ju recenzoval. Veríme, že vás táto aplikácia osloví a vyskúšate ju. Je to užitočný nástroj na zjednodušenie práce s vystavovaním dokladov. Aplikácia je dostupná aj v bezplatnom režime s obmedzenými funkciami, ktoré však neovplyvňujú samotný proces vystavovania faktúr.

Poradňa

Potrebujete radu? Chcete pridať komentár, doplniť alebo upraviť túto stránku? Vyplňte textové pole nižšie. Ďakujeme ♥